maandag 21 maart 2011

Een Lentekind op leeftijd


Vandaag is mijn moeder 84 jaar geworden. En dat is best een prestatie. Gelukkig heeft ze geen gezondsheidproblemen en geniet nog elke dag van het leven. Om deze gedenkwaardige leeftijd toch iets extra's te geven heb ik een fotoalbum in elkaar gezet.Zoals jullie zien is het geslaagd. Ben er ongeveer een klein jaar mee bezig geweest. Oude foto's uitzoeken en inscannen om dan te gaan gebruiken en hoe doe je het allemaal? Het is een van mijn eerste projecten geweest. Want hij is al een tijdje klaar en zaterdag heeft ze hem gehad.

Daar ik als familiearchivaris al eens een doos met oude spullen heb gehad. Kon ik ook het trouwboekje van haar vader en moeder gebruiken LOL.


Mijn vader als jonge vent in Indiƫ en nu al weer 24 jaar geleden overleden. Ja aan die rotsigaratten waar hij zo aan verslaafd was. Dit is echt de mooiste foto die wij van hem hebben.













Ik ben met al deze oude spullen door haar leven heen gewandeld. En je komt dan ook gebeurtenissen tegen die ingrijpend zijn geweest. Zoals de laatste foto van Sisters. Dit was de laatste dag dat wij als zusjes en met ons moeder samen zijn geweest. Mijn oudste zus was toen eigenlijk pas net ziek. Alle onderzoeken liepen nog en uiteindelijk is zij 3 jaar geleden overleden. Ook dit moest een plekje krijgen in het album. Er zijn natuurlijk nog meer foto's maar alles op je blog zetten kan niet. Er moet nog iets prive blijven toch. Het album in een doos gestopt. Met natuurlijk een foto van Ma als jonge bloem.
Ze was er heel blij mee. Vooral ook met de oudste foto's.

2 opmerkingen:

  1. Mooi album Margreet, super! Kan me voorstellen dat je moeder daar erg blij mee was :)

    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Margreet, dit heb je zo mooi gedaan! Je hebt het met hard en ziel gedaan!
    Dat is het aller belangrijkste!
    Groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen